Thursday, December 18, 2025
spot_imgspot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Usporedili Teslin robotaksi i ljudske vozače: Evo tko je bolji


Na temelju Teslinih podataka o prijeđenim kilometrima i prijava prometnih prekršaja zaključeno je da se robotaksi vozila zasad sudaraju otprilike jednom na svakih 65 tisuća kilometara, dok se za ljudske vozače često navodi oko jedan sudar na 800.000 kilometara. Dakle, za svaki sudar koji skrivi prosječan vozač, robotaksi ih prema ovoj računici skrivi 12. Pritom se naglašava da se radi o malom uzorku i da sama prijava sudara ne znači nužno da je robotaxi kriv, ali brojka svejedno bode oči jer se robotaxi godinama prodaje kao sigurnija budućnost, prenosi Common Dreams

Robotaksi


00:55

Robotaksi


|
Video: 24sata/pixsell

Bitno je i zašto uopće imamo ove podatke. NHTSA (National Highway and Traffic Safety Administration) ima generalnu praksu kojom traži da proizvođači i operateri prijavljuju određene sudare vozila kad je automatizacija bila uključena neposredno prije nesreće, upravo da bi se brže uočili problemi na cesti. 

Pogledajte kako izgleda vožnja u jednom takvom robotaksiju:

U Electrekovom pregledu stoji i jedna dodatna stvar koja zvuči nezgodno za Teslu: dobar dio sudara se dogodio dok su u autu bili ljudski “safety monitori”, ljudi koji su trebali uskočiti ako sustav pogriješi. A sad, baš u isto vrijeme, pojavile su se informacije da Tesla u Austinu počinje testirati i vožnje bez tih kontrolora, što će sigurno povećati pritisak javnosti i regulatora.

Oko cijele priče postoji još jedan problem, a to je da u prijavama su često redaktirani ključni detalji, pa je izvana teško rekonstruirati što se točno dogodilo i tko je pogriješio. To ne znači automatski da je robotaxi opasan, ali znači da je javnosti puno teže vjerovati tvrdnjama o sigurnosti kad nema dovoljno jasnih informacija.

U pozadini je i širi “robotaxi rat” u SAD-u. Konkurentski Waymo, primjerice, objavljuje vlastite sigurnosne izvještaje i tvrdi da u određenim usporedbama ima manje ozljeda i teških sudara od ljudskih vozača, iako i oni imaju svojih problema i opoziva. 

Na kraju, ovo je priča koja se mijenja iz tjedna u sedmica. Što više milja Tesla stvarno odvozi bez nadzora i koliko transparentno prijavljuje incidente, to će se jasnije vidjeti je li ovo samo “bolno odrastanje” tehnologije ili ozbiljan signal za kočenje cijele priče.





Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Popular Articles