Tunel Bosna postaje najduži cestovni tunel u BiH
Autoceste Federacije BiH zaprimile su upotrebne dozvole za dvije nove dionice autoputa na Koridoru 5C – Nemila–Poprikuše i Nemila–Vranduk, čija ukupna dužina iznosi oko 11 kilometara.
Time su stvoreni formalni uslovi za njihovo skoro puštanje u promet.
Kako saznaje “Avaz“, Vlada Federacije BiH bi na sjednici u utorak trebala dati saglasnost da se ove dionice koriste bez naplate putarine. Premijer FBiH Nermin Nikšić ranije je najavio da bi nove dionice trebale biti otvorene do kraja godine, a sada se očekuje da bi saobraćaj mogao biti uspostavljen u vrlo kratkom roku.
Obje dionice nalaze se na potezu između Zenice i Žepča, ali se još uvijek ne povezuju direktno s već izgrađenim dijelovima autoputa. Vozači koji iz pravca Sarajeva putuju prema sjeveru i dalje će, nakon prolaska kroz Zenicu, morati koristiti magistralni put, s obzirom na to da su dionice Vranduk–Ponirak (5,3 km) i Ponirak–Vraca (3,5 km) još u izgradnji. Kod Nemile će se ponovo uključivati na autoput, voziti dionicom Nemila–Vranduk uz rijeku Bosnu, proći kroz tunel Bosna, a potom se ponovo vratiti na magistralu.
Dionica Poprikuše–Nemila, duga 5,5 kilometara, važi za jednu od tehnički najzahtjevnijih na cijelom Koridoru 5C. Njen najznačajniji objekat je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će po puštanju u saobraćaj postati najduži cestovni tunel u Bosni i Hercegovini. Tunel, ranije poznat pod nazivom Golubinja, omogućit će izbjegavanje uske i zahtjevne trase kroz kanjon rijeke Bosne, čime će putovanje prema sjeveru biti kraće i sigurnije.
Dionica Nemila–Vranduk ukupno je duga 6,2 kilometra, ali će u ovoj fazi biti otvorena samo prva sekcija, koja čini oko dvije trećine trase. Preostali dio, prema ranijim najavama, trebao bi biti pušten u promet tokom naredne godine.
Preuzeto uz navođenje izvora: crna-hronika.info


