LEGENDARNE sunčane naočale Wayfarer koje su nosile zvijezde poput Jamesa Deana, Beatlesa, Toma Cruisea i Boba Dylana službeno su “out”, prema sudu generacije Z, piše Daily Mail.
Klasičan Ray-Ban okvir nezaobilazan je komad u mnogim ormarima, prepoznatljiv po trapezoidnom obliku koji se širi prema gornjim kutovima i ima vodoravnu gornju traku iznad nosa. Wayfarer je predstavljen 1952. godine i odmah je postao popularan, često viđen na glazbenim i filmskim ikonama.
I dok mnogi ne razmišljaju dvaput prije nego što ih stave, novi TikTok video upozorio je ljubitelje Wayfarera kako generacija Z sada smatra da su te naočale teški modni fejl.
“Vidim TikTokove koji ismijavaju milenijalce jer još uvijek nose Wayfarere,” izjavio je kreator sadržaja Adam Wilson u videu koji je podijelio na internetu, dok je nosio poznate okvire.
“I kao, smetaju im naše kratke čarape – u redu. Smetaju im naše uske traperice – u redu. Ali mislim da je ovo trenutak kad moramo povući crtu. Nisam spreman izaći i kupiti šarene Oakley naočale,” rekao je, referirajući se na konkurentskog proizvođača.
Generacija Z sklonija je Y2K stilu naočala, često birajući tanke ovalne okvire kakvi su bili popularni ranih 2000-ih, umjesto Wayfarera.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
No, ogorčeni korisnici društvenih mreža odgovorili su na Wilsonov video, slažući se da su Wayfareri popularni s razlogom.
“Generacija Z bi mogla malo stati na loptu”
“Wayfareri su klasika već 70 godina, pa bi generacija Z mogla malo stati na loptu. Zašto su toliko opsjednuti time da sve iznova izmišljaju i istodobno posramljuju sve ostale?” napisao je jedan korisnik. “Nikada neću uzeti modni savjet od generacije Z. Izgledaju kao da su poludjeli,” dodao je netko drugi.
>>Navike milenijalaca koje izluđuju generaciju Z
“Mislim, danas postoji mnogo kul naočala s drugačijim oblicima okvira – kvadratnim, okruglim, bilo kakvim. Oblik Wayfarera je dosadan i zastario još od 2012. godine,” napisao je treći, braneći stav generacije Z.
“Ne razumiju koliko su ove naočale kultne”
Stilistica Liz Teich izjavila je da se “povlači crta” kad se tvrdi da je jedan bezvremenski model sunčanih naočala izvan mode. “Mislim da generacija Z jednostavno nije dovoljno dugo na svijetu da bi razumjela koliko su ove legendarne naočale kultne,” komentirala je.
Teich, koja vodi profil The New York Stylist, istaknula je da su ikone poput Jamesa Deana, Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, JFK-a, Toma Cruisea i Kate Moss nosile upravo ovaj model naočala i time ga učinile bezvremenski šarmantnim i klasičnim – s razlogom.
“Tijekom godina bilo je mnogo trendova u svijetu sunčanih naočala, ali Wayfarer uvijek nekako uspije preživjeti i ponovno se pojavi svakog desetljeća,” napomenula je. “Iako trenutačno nije u samom vrhu trendova, ne mislim da je pošteno reći da je ‘out’.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa
“Generacija Z odstupa od starijih modnih entuzijasta koji više teže bezvremenskom, profinjenom i tihom luksuzu,” nastavila je stilistica.
Duhovito je dodala: “Vidimo sve više futurističkih stilova, a mnogi od nas (poput mene, starije milenijalke) jednostavno se ne mogu vratiti naočalama koje podsjećaju na Oakley i one zavijene ‘shield’ modele iz devedesetih.”
Teich je istaknula da Wayfarer naočale imaju i praktičnu prednost koju mnogi današnji trendovi nemaju – osnovnu zaštitu od sunca. “Generacija Z također nosi naočale bez zatamnjenih stakala,” otkrila je. “U optjecaju su i modeli s obojenim lećama. One i dalje štite oči od UV zraka, ali su takve da ih ne morate skidati kad ste unutra ili kad gledate u mobitel, što ih vjerojatno čini privlačnima ovoj generaciji,” dodala je.
Teich je objasnila da su sunčane naočale bezvremenski modni dodatak jer ne samo da odražavaju osobnost, nego mogu izgledati upečatljivo, postati zaštitni znak outfita, a pritom su i funkcionalne.
Vraćaju se retro modeli
Za one koji traže novi par naočala, stilistica je primijetila da se vraćaju retro modeli poput predimenzioniranih avijatičarskih, ovalnih i “cat eye” okvira. “Ti stilovi mogu dodati osobnost, a da ne djeluju previše trendovski ili kao da pripadaju određenom razdoblju – za razliku od sitnih Y2K naočala,” zaključila je.
Teich je podsjetila da je najvažnije nositi ono što pristaje obliku vašeg lica, a ne slijepo pratiti trendove.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Kliknite ovdje.


