HAKERI su ove godine prevarili glazbene obožavatelje za nevjerojatnih 5,3 milijarde dolara, lažno se predstavljajući kao svjetske zvijezde poput Taylor Swift i Sabrine Carpenter. Prema novom izvješću tvrtke za sigurnost na društvenim mrežama Spikerz, hakeri su koristili umjetnu inteligenciju kako bi izvukli novac od fanove putem društvenih mreža kao što su TikTok, Instagram i X, prenosi NME.
Sve sofisticiranije prijevare
Izvješće ističe kako su društvene mreže postale “visokorizične ulazne točke za prijevare i štete ugledu brenda”. Zbog tehnologije umjetne inteligencije koja napreduje nevjerojatnom brzinom, ovakve je prijevare sve teže prepoznati.
Na vrhu popisa najčešće imitiranih glazbenika nalaze se Taylor Swift i Sabrina Carpenter. Među prvih deset su i Billie Eilish, BTS, Adele, Ed Sheeran, Lewis Capaldi, BLACKPINK, Ariana Grande i Drake.
Ugroženi i umjetnici i obožavatelji
Konzultant Spikerza Scott Cohen upozorava na ranjivost digitalnog prostora. “Društvene platforme postale su najvažnija točka povezivanja između umjetnika i njihove publike, što ih čini ranjivima. Ako želimo da umjetnici inoviraju i eksperimentiraju, moramo im osigurati digitalna okruženja u kojima nisu neprestano pod napadom”, izjavio je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U izvješću se dodatno pojašnjava šteta koja nastaje: “Kada obožavatelje prevari lažni profil koji ih navodi da kupe nepostojeću robu, ulaznice ili iskustva, umjetnik ne samo da gubi prihod, već i njegov ugled trpi udarac, što utječe na buduću prodaju i angažman. Narušavanje ugleda brenda može smanjiti vrijednost sponzorstava, suradnji i partnerstava s izdavačkim kućama.”
Problem koji nije od jučer
Ovakve prijetnje su problem već godinama. Prošle godine na meti su se našli Arctic Monkeys, kada se nepoznata osoba lažno predstavljala kao agent benda i prema navodima ugovarala nastupe za izmišljenu svjetsku turneju 2025. godine. Žrtvama prijevara postali su i obožavatelji Oasisa prilikom kupnje ulaznica za njihovu povratničku turneju, gubeći u prosjeku 346 funti. Izvješće Lloyds Banke pokazalo je da je čak 90 posto tih prijevara započelo lažnim oglasima na društvenim mrežama.
Također, pjevačica Sophie Ellis-Bextor prošle je godine upozorila fanove na AI prijevaru koja je koristila njezin hit Murder On The Dancefloor za lažni oglas, dok je Facebook optužen da nije poduzeo dovoljno mjera protiv prevaranata koji su prodavali nepostojeće ulaznice za turneju Taylor Swift.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu? Kliknite ovdje.
Ovo je .
Homepage nacije.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Želite raditi na Indexu? Prijavite se ovdje.
Preuzeto sa: www.index.hr



