Federalna uprava policije je u srijedu pretresla nekoliko lokacija povezanih sa Holand taxijem. Slobode su lišene četiri osobe zbog sumnje u pranje novca.
“Po naredbi Posebnog odjela za suzbijanje korupcije, organizovanog i međukantonalnog kriminala Vrhovnog suda FBIH, a uz nadzor postupajuće federalne tužiteljice Posebnog odjela Federalnog tužilaštva FBIH, pripadnici Federalne uprave policije su izvršili preterese nekoliko objekata u Kantonu Sarajevo koje koristi taxi služba Holand taxi. Tom prilikom u prostorije Federalne uprave plicije na ispitivanje su privedene četiri osobe radi sumnje u počinjenje krivičnog djela organizirani kriminal u vezi sa nedozvoljenom trgovinom i pranjem novca, te je privremeno oduzeta određena dokumentacija relevantna za istragu. Sumnja se da je ova firma duži vremenski period nelegalno pružala taxi usluge”, rekli su iz Posebnog odjela Federalnog tužilaštva FBiH.
A ko stoji iza Holand Companyja i ko je najviše koristio njihove usluge?
Poslovni portal Akta piše da je Holand taxi godinama prisutan u javnom sektoru, gdje su im institucije svih nivoa dodjeljivale više poslova, od taksi prijevoza, do pranja vozila i vulkanizerskih usluga.
Podaci iz javnih nabavki pokazuju da je ubjedljivo najveći korisnik Holandovih usluga Federalna televizija (RTV FBiH), koja je samo u posljednjim godinama za taksi prijevoz izdvajala iznose veće od 50.000 KM po tenderu, i to gotovo svake godine.
Kada se sabere sve što je u posljednjih nekoliko godina Federalna televizija potrošila na usluge Holand taxija – od 2023. do 2025. godine iznos premašuje 256.000 KM, a samo u 2024. godini RTV FBiH je dvaput potpisala ugovore za taksi prijevoz u vrijednosti od po 56.000 KM. U 2025. godini ova praksa se nastavila, ponovo s iznosom od 56.000 KM.
2019. godine je objavljeno da je RTV FBiH najveći potrošač taksi usluga u javnom sektoru. Za četiri godine su potrošili čak 376.176 KM bez PDV-a, odnosno 440.125 KM s PDV-om, a svi ugovori bili su dodijeljeni upravo firmi Holand Company.
Trend se, očito, nastavio i nakon 2019. godine, pa se postavlja pitanje zbog čega je Federalna televizija kontinuirano birala istog dobavljača i zbog čega se vrijednosti ugovora gotovo nikada nisu smanjivale ispod 50.000 KM godišnje.
Za razliku od RTV FBiH, ostale institucije uglavnom su koristile Holand taxi povremeno i u značajno manjim iznosima. Revizorske institucije, ministarstva i Centralna banka BiH plaćali su pojedinačne taksi vožnje u vrijednosti od tek nekoliko konvertibilnih maraka, 10–15 KM, što pokazuje da se radilo o sporadičnim potrebama, a ne o dugoročnim angažmanima.
Zanimljivo je i da su mnoge javne kompanije koristile Holandove dodatne usluge, pranje vozila i vulkanizerske radove. Najčešće se u tim poslovima pojavljuje KJKP Sarajevogas, koje je gotovo svake godine ovoj firmi dodjeljivalo ugovore za održavanje službenih vozila.
Holand Company na svojoj zvaničnoj stranici tvrdi da zapošljava više od 90 radnika i da nudi širok spektar djelatnosti – od taxi prijevoza i rent-a-car usluga, do servisa vozila i vulkanizerskih radova.
Međutim, finansijski izvještaji ih demantuju. Prema onome što je zvanično prijavljeno u 2022. godini imali su 10 radnika, uz gubitak od 51.376 KM. Blagi oporavak bilježe u 2023. godini takođe 10 radnika, ali i novi gubitak, ovoga puta 9.263 KM. Tek u 2024. godini broj radnika pada na 7, a poslovanje prelazi u plus sa dobiti od 53.859 KM.
Prihodi su u međuvremenu rasli, od 402.015 KM u 2022. godini do 532.445 KM u 2024. godini, što jasno pokazuje da se kompanija iz finansijskog minusa u samo dvije godine popela do solidne dobiti i to uz veoma mali broj prijavljenih zaposlenih.
Vlasnica firme je Adisa Ribić, koja godinama vodi poslovanje kompanije kroz širok krug usluga vezanih za vozila, od transporta do tehničkog održavanja. Firma je tako s godinama gradila poziciju često biranog dobavljača za javni sektor, naročito u Kantonu Sarajevo.
Preuzeto sa: crna-hronika.info



